Linjefaget for dig, der bare skal op på max-puls og syre lidt til i musklerne hver dag.


Der er altså bare noget ved det, når man lige slår sin egen personlige rekord en tirsdag eftermiddag, ik? Her er linjefaget for dig, der elsker høj puls.

Skal vi gå efter den næste PR sammen?


Vi kan ikke få nok af aktive elever. Så har du hang til løb, boksetræning og fitness, har vi linjefaget til dig. Vi deler linjefaget op sådan, at du kan vælge efter din interesse. Vi har løbetræning, boksetræning og fitness. Og vi går efter at forbedre din personlige rekord sammen.

Løbetræning


Løbetræning er for alle. Uanset om du er begynder, let øvet eller meget erfaren løber. Vi sørger for, at alle får noget ud af undervisningen. Du vil blive undervist på hold og udvikle dine løbeevner og lære teorien om løb som disciplin. Du vil arbejde praktisk og teoretisk med ernæring, opvarmning, tempotræning, intervaltræning og LSD (Long-Slow-Distance) og optimering af din løbeøkonomi.

Hvis du har lyst til at arbejde med crossløb, hvor vi kombinerer løb og styrketræning, tager vi også fat på dette område. Vi afslutter hvert forløb med et motionsløb - selvfølgelig ud fra dit niveau. Vi går efter, at du og de andre på holdet kan gennemføre 5, 10 og 21,1 km løb.

Boksetræning


Vi er nogle hårde hunde her på efterskolen. I hvert fald til boksetræning. Det her er et forløb til dig, der elsker at presse dig selv til det yderste og svede rigtigt meget.

Vi træner som de professionelle boksere og arbejder med basale grundteknikker, hurtighed og styrke i form af forskellige serier af slag på sæk, sparring og brug af plethandsker og sparkepuder.

Og ja, det kræver en god kondition og rå muskelstyrke. Derfor bruger vi sjippetove, håndvægte, bodybars, sandsække, battleropes, kettlebells og boksehandsker i træningen. Er du i god form? Ellers lover vi dig, at du kommer i god form her.

Crossfit


Crossfit er linjefaget for dig, der elsker at bruge din krop og udfordre dig selv konstant. Her arbejder vi i relativt høj intensitet i korte tidsrum. Workout of the Day (WOD) hedder det i crossfit. Du kommer selv til at tilrettelægge træningsprogrammer og vurdere din egen kapacitet i forhold til belastning og intensitet.

Vi bruger kettlebells, vægtskiver, stænger, forhammere, sandsække, medicinbolde, håndvægte, traktor- og lastbildæk, romaskiner, trækstativer og så videre. På crossfitholdet arbejder vi både selvstændigt, to og to eller som et hold, når vi træner. Alle kan være med her - der er ingen krav til din kondition eller styrke. Bare du har lyst til at arbejde hårdt og intensivt.